Sunday, May 4, 2025
Saru FM Media
Home ගොසිප් පුවත් ශ්‍රී ලංකා වරායන්ට වෙළෙඳ අභියෝගයක් වෙමින් අදානි හා එක්ව මෝදි කේරළයේ දැවැන්ත...

ශ්‍රී ලංකා වරායන්ට වෙළෙඳ අභියෝගයක් වෙමින් අදානි හා එක්ව මෝදි කේරළයේ දැවැන්ත වරාය විවෘත කරයි

0
4


modi-opens-huge-port-in-kerala-with-adani-as-a-trade-challenge-for-sri-lankan-ports

ඉන්දියාවේ කේරළ ප්‍රාන්ත අගනුවරදී විෂින්ජම් ජාත්‍යන්තර ගැඹුරු ජල බහුකාර්ය වරාය ඊයේ ඉන්දීය අගමැති මෝදි හා බිලියනපති අදානි එක්ව වීවෘත කළේය.
ඉන්දීය රුපියල් කෝටි 8,800ක් (ශ්‍රී ලංකා රු කෝටි 31000 ක්) වැය කර ඉදිකරන ලද මෙම දැවැන්ත වරාය ඉදිරියේදී ශ්‍රී ලංකාවේ කොළඹ වරායට පවා විශාල තරගයක් ඇතිකරන අතර වෙරළබඩ ප්‍රාන්ත සහ වරාය නගර සංවර්ධිත ඉන්දියාවක් සඳහා ප්‍රධාන වර්ධන
මධ්‍යස්ථාන බවට පත්වනු ඇති බව ඉන්දීය අගමැති නරේන්ද්‍ර මෝදි මහතා සිකුරාදා
ප්‍රකාශ කළේය.

විෂින්ජම් ව්‍යාපෘතිය අදියර දෙකකින් යුත් කෝටි 775ක ව්‍යාපෘතියකි. පළමු අදියර සඳහා කෝටි 317.5ක් අදානි විෂින්ජම් වරාය පුද්ගලික සමාගම (AVPPL) විසින් ලබා දී ඇති අතර, කෝටි 111.7ක් කේරළ රජය සහ කෝටි 81.8ක් මධ්‍යම රජය විසින් ලබා දී ඇත. එමඟින් වාර්ෂිකව මිලියන 1ක කන්ටේනර් හැසිරවීමේ හැකියාව ලැබෙනු ඇත.
 පසුගිය දශකය පුරා මධ්‍යම රජයේ වරාය සහ ජල මාර්ග ප්‍රතිපත්තියේ සැලැස්ම මෙය වූ බව ද ඔහු සඳහන් කළේය.
පෞද්ගලික අංශයේ තීරණාත්මක කාර්යභාරය අවධාරණය කරමින් අගමැතිවරයා කියා සිටියේ පසුගිය වසර 10 තුළ රාජ්‍ය-පෞද්ගලික හවුල්කාරිත්වයන් (PPP) හරහා කෝටි ගණනක මුදල් ආයෝජනය කර ඇති බවයි. මෙය ඉන්දියාවේ වරායන් ගෝලීය ප්‍රමිතීන්ට උසස් කිරීමට සහ අනාගතය සඳහා සූදානම් කිරීමට සිදු කර ඇති බව ද ඔහු පැවසීය.
මීටර් 20කට ආසන්න ස්වාභාවික ගැඹුරක් සහිත සහ ලෝකයේ කාර්යබහුලම මුහුදු වෙළඳ මාර්ගයක් අසල පිහිටා ඇති නව විෂින්ජම් වරාය ගෝලීය වෙළඳාමේ ඉන්දියාවේ ස්ථානය ශක්තිමත් කරනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ.


එමඟින් ප්‍රවාහන කාර්යක්ෂමතාව වැඩි දියුණු කරමින් භාණ්ඩ ප්‍රවාහනය සඳහා විදේශීය වරායන් මත යැපීම අඩු කරනු ඇත.
විෂින්ජම් පහසුකම ඉන්දියාවේ ප්‍රථම කැපවූ කන්ටේනර් ප්‍රවාහන වරාය වන අතර, එය අදානි වරායන් සහ විශේෂ ආර්ථික කලාප සමාගම විසින් කේරළ රජය සමඟ රාජ්‍ය-පෞද්ගලික හවුල්කාරිත්වයක් හරහා සංවර්ධනය කරන ලදී.
වේදිකාව හවුලේ සිටි INDIA සන්ධානයේ ප්‍රමුඛ නායකයින් දෙදෙනෙකු – කේරළ මහ ඇමති පිනාරායි විජයන් සහ ගෞතම් අදානි – ගැන ද අගමැතිවරයා සඳහන් කළේය. ඔහුන් දෙදෙනා එකම වේදිකාවේ සිටීම සැලකිය යුතු කරුණක් බව ඔහු පැවසීය.
වරායේ තාක්ෂණික හැකියාවන් පිළිබඳව විස්තර කරමින් මෝදි මහතා කියා සිටියේ එහි ස්වාභාවික ගැඹුර මීටර් 18-20 අතර වන අතර, අවම හාරා දැමීමක් අවශ්‍ය වන බවයි. විශාලතම කන්ටේනර් නැව් පවා එහි නැංගුරම් ලෑමට හැකි වේ. වරාය අත්ලාන්තික් මෙන්ම සෑදු රේල්ලකින් ආරක්ෂා කර ඇති අතර, වසරේ දින 365ම ක්‍රියාත්මක වීමට හැකියාව ඇත.


gossiplanka image 1


gossiplanka image 2



Saru FM Media

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here